Newzealand? - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van rickdamstra - WaarBenJij.nu Newzealand? - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van rickdamstra - WaarBenJij.nu

Newzealand?

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Issie issie weer, nu vanuit Nieuwzeeland.

Na een paar dagen Cairns waar ik een skydive (parachutesprong) heb gedaan, allereerst stijg je op in een vliegtuigje waar geen deur in zit. Da's waarschijnlijk altijd zo, maar dat wist ik dus niet. Verrasend was het wel. Vervolgens als de stoplicht in de kabine op groen springt ga je op de rand zitten, armen gekruist, hoofd achterover. En dan telt die gast die op je rug zit af van 3 naar 0 en dan gaan we.Zegt ie.

3-2...... LOS!!! Euhs voordat je beseft dat je het vliegtuig hebt verlaten, dan is het al reikelijk laat om nog terug te krabbelen, niet dat dat door mijn hoofd schoot, maar 2 seconden zekerheid is me toch nog even ontnomen. Zo'n 14000 feet, met een vrije val van +/- 1 minuut, en dan maar hopen dat de parachute opengaat. Stukje opluchting als dat ding inderdaad open gaat en ik aan mijn instructeur blijf hangen. Maar ongelooflijk hoe vet dit is, en je denkt dat het een once in a lifetime thingy is, misschien doe ik er nog wel 1. Because i can. :D

De dag erna naar Cape Tribulation, waar het regenwoud samenkomt met het Great Barrier Reef, dat is wel echt even super. Beetje vaag ook wel, in een groot bos staan meer dan 15000 soorten bomen/planten, nou en! dacht ik en jullie waarschijnlijk ook, maar in Engeland hebben ze over dat gehele land niet meer dan 15 (!) verschillende bomen. De meest vage bomen waren wel de wandelende bomen, die in een goed jaar 5 meter kunnen lopen. Ik geloof niet echt in reincarnatie maar 5 meter lopen per jaar, Sign me up!

1 dag wezen snorkelen op het Great Barrier Reef, waar ik een schildpad (scheelpad voor de liefhebbah.) van 1,5 meter zo'n 10 minuten heb gevolgd. Waarna ik een haai van 2 meter en een stingray van 1 meter heb gespot. Da's wel echt gaaf, en dan heb ik het niet eens over het koraal gehad.

Bij terugkomst in Cairns, had ik nog 1 dag alvorens ik naar Nieuwzeeland vertrok, gewoon reisbureau binnenlopen; Nieuwzeeland lijkt me wel wat, en off you go.

Waar ik in het begin even dacht dat Nieuwzeeland een beetje het zelfde zou zijn als de oostkust van Australie, vergeet het maar. Nieuwzeeland is koud en bestaat vooral uit bergen en schapen. 4,2 miljoen inwoners en 40 miljoen schapen. Da's goed nieuws voor de shoarma en kebabliefhebbers onder ons.

Eenmaal geland in Christchurch (midden in de nacht) naar een hostel op zoek, waar ik om 2 uur 's nachts mijn bed moet vinden op een 10-bed-kamer. En zoals op meeste slaapkamers is het donker vooral 's nachts. En dan je bed zoeken, geen andere optie dan het licht aandoen. Dodelijk! Mensen worden wakker (joh) gooien dingen, vloeken, en dan zie je een leeg bed. Licht uit en op de tast naar je bed. Heeft er een of andere onverlaat zijn backpack in het midden van de kamer uitgestald, en met licht uit en een backpack van 12 kg op je rug en gevaarlijke boobytraps in de kamer, maak je uiteraard ook de mensen wakker die nog niet wakker waren van het lichtgebeuren. Da's nog eens een fijne binnenkomer.

De dagen erop 2 trips gedaan, eentje naar een privestrand waar ze wilde zeehonden hadden met een bbq en schitterende uitzichten en stuff.
En eentje met thermalbaths en een bierproeverij en in aanraking gekomen met een nz-se komediegroep/duo Flight of the concords (liefhebbers http://www.youtube.com/watch?v=lmDTSQtK20c).

Vervolgens heb ik 2.5 dag(en) met MC opgetrokken, als je dan toch aan de andere kant van de wereld bent kun je net zogoed even een drankje (knipoog) doen. Ook het kabelslingeren en 4wd-quadbiken met se white waren superlachen. Ook de foto's met "vacancy" die aangeeft dat er nog plaats in het hotel/hostel is, klinkt goed als je het oppikt als "vakantie".

Onwaarschijnlijk is ook een dorp dat uit 2 inwoners bestaat, waarvan 1 de burgemeester is en de ander zijn vrouw! Of ze gek geworden zijn.
(voor meer info http://www.pukekura.co.nz/)

Verder is het vooral veel reizen, aangezien (vrijwel) alle steden +/- 2 a 3 uur uit elkaar liggen met alleen maar bergen ertussen (en schapen, heel veel schapen).

En dat brengt ons bij vandaag waar ik met succes de hoogste bungeejump van NZ heb gedaan, 134 meter naar beneden aan een stukkie elastiek. Geniaal!! Nou dit was het dan wel weer, ik zal eens kijken of ik nog wat foto's kan uploaden, en dan ga ik nog even 2,5 week genieten van al het moois NZ nog te bieden heeft.

Ik hoop dat het jullie goed gaat, en we zien ons medio April weer.

Gegroet!





  • 14 Maart 2009 - 04:45

    :

    Dju, dat uploaden van die foto's gaat niet zo rap als ik gehoopt had, Githa en mijn pa en ma hebben toegang tot 95% van mijn foto's, en anders moeten jullie nog maar even een slordige 2 weken wachten. Take care!!

  • 14 Maart 2009 - 07:05

    Mc:

    Rikkie!!! ik wacht nog wel ff op die foto's, bellen van de week nog wel ff een keertje ouwe Sneekbaiter..

  • 14 Maart 2009 - 12:52

    Inge En Niels:

    Heej Rick,

    dat is weer eens een mooi verhaal, gaaf man parachute springen, bunjee jumpen, we zijn jaloers!!

    Gisteren heeft jouw dartteam met 6-3 gewonnen dus de koers naar het kampioenschap is gezet!

    We hopen dat je dan op tijd terug bent natuurlijk!!!

    heel veel plezier nog daar!!!

    Groetjes
    ons

  • 15 Maart 2009 - 20:06

    Githa:

    Geniet nog maar 17 dagen schat, dan is het weer voorbij :(
    Maar wel een ervaring rijker!! neemt niemand je af!

    Liefs en tot snel
    (L)(K)

  • 16 Maart 2009 - 11:26

    DD:

    gvd verrekten srillsiekert.

  • 17 Maart 2009 - 09:46

    Sjon En An:

    Die wil ik ook wel wildezeehonden met een bbq!

    Geniet er nog maar ff van.....

  • 17 Maart 2009 - 21:18

    Ome Dick & Tante Tin:

    Hoi Rick, wat spannend wat je allemaal mee maakt. Geniet de laatste weken met volle teugen en, wij kijken naar je uit!!

  • 21 Maart 2009 - 13:46

    Pipo:

    Dus er is geen shoarma meer te krijgen, uitgaande van jouw aankoopsdrang van reepjes schapenvlees bij de AH?

    Stoere dingen Damstra, ik hoop dat kaartjes kopen voor concerten straks geen uitdagingen zijn.

    Heb je al over Werchter nagedacht?

  • 21 Maart 2009 - 13:50

    Pipo:

    Dus er is geen shoarma meer te krijgen, uitgaande van jouw aankoopsdrang van reepjes schapenvlees bij de AH?

    Stoere dingen Damstra, ik hoop dat kaartjes kopen voor concerten straks geen uitdagingen zijn.

    Heb je al over Werchter nagedacht?

  • 21 Maart 2009 - 13:53

    Pipo:

    Dus er is geen shoarma meer te krijgen, uitgaande van jouw aankoopsdrang van reepjes schapenvlees bij de AH?

    Stoere dingen Damstra, ik hoop dat kaartjes kopen voor concerten straks geen uitdagingen zijn.

    Heb je al over Werchter nagedacht?

  • 23 Maart 2009 - 23:33

    Annegien:

    Rick nog een paar dagen en dan ben je weer bij ons in het kikkerland hoop dat je nog een paar mooie dagen mag hebben de groeten van Annegien

  • 31 Maart 2009 - 08:58

    Annegien:

    Rick een heel goede vlucht terug naar nederland tot zien in eindhoven
    de groeten van Annegien

  • 01 April 2009 - 21:57

    Annegien:

    Rick is goed aan gekomen hij mag weer gaan werken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 April 2009

Home sweet home!!!!!

14 Maart 2009

Newzealand?

14 Maart 2009

**NEWZ**NEWZ**NEWZ**

23 Februari 2009

**NEWZ**NEWZ**NEWZ**

10 Februari 2009

Noodweer Aussie

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11970

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: