**NEWZ**NEWZ**NEWZ** - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van rickdamstra - WaarBenJij.nu **NEWZ**NEWZ**NEWZ** - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van rickdamstra - WaarBenJij.nu

Door: Rick

23 Februari 2009 | Australië, Airlie Beach

Tijd voor weer een update!

Begin Februari heb ik een week in Noosa gezeten en de "Noosa Everglades" tour gedaan, de 1ste dag een kayaktrip van een uurtje of 5/6 (dat ben je echt snel beu!) Al is de natuur links en rechts wel super.(Vogels die bij een niet nader te noemen vogelshow zomaar eens in de prijzen zou kunnen vallen :D) Een tentje opzetten met bizar slechte matrassen.
De 2de dag van de trip 1.5 uur peddelen (had ik al gezegd dat ik dit beu was?) en vervolgens een wandeling van 12 km in de snikhete zon naar een sandpatch. Op een of andere manier is dat vergelijkbaar met een enorm strand alleen dan boven op een berg en op een strand heb je meestal zee, boven op een berg euhm niet. De 3de dag was alleen een paar uurtjes terugpeddelen en weer een ervaring rijker.
In Noosa ben ik daarna nog even gebleven omdat Noosa erg spectaculair is qua omgeving, veel water en eilandjes en aangezien je daar ook kunt peddelen heb ik na 2 dagen toch weer de moeite genomen om even in de buurt rond te peddelen.

9 tm 14 feb Rainbow Beach

Rainbow Beach is erg gaaf vanwege de verschillende kleuren zand die er zijn op het strand, en tevens is Rainbow het begin van de Fraser-Island tour. Fraser is het grootste zandeiland van de wereld en vooral bekend om zijn Dingo's (wilde honden) en Horseflies (megagrote vliegen). Met 11 (!) man in een Jeep is niet echt relaxed. En gezien de weersvoorspelling van de komende dagen zag het er allemaal niet zo heel goed uit, maar met 2 dagen zon, 1 dag bewolkt en 3 kleine buitjes, meestal snachts was het toch nog een supergoed dingetje om te doen. Ook leuk als je nr 2 moet qua sanitair relaxing, je eerst een gat van een halve meter moet graven, je behoefte doet en vervolgens het gat weer dicht moet gooien. Aangezien dit wel heel erg veel op werk leek heb ik me deze ellende weten te besparen.:) Overigens hebben ze op Fraser 2 fantastische meren waar je wel in mag zwemmen. (Lake mcKenzie en Lake Wabby) In de zee zijn nl. Bluebottles (Kwallen) en haaien, dus dat wordt niet geadviseerd.

Overigens kwam ik in Rainbow nog 2 gasten tegen die ik in Melbourne ook al had ontmoet, deze Ajacieden hadden ineens niet zo'n grote bek meer als begin december, iemand enig idee hoe dat komt??

Na een paar dagen weer verder gereisd naar Agnes Waters waar ik een 4wd-trip zou doen. Deze werd echter een dag verzet aangezien John (de tourguide) deze trip maar voor 2 mensen zou doen omdat er 4 man niet op kwamen dagen. Voor de problemen die hij mij hiermee bezorgde nam hij mij mee naar de town of 1770, waar Captain Cook voor het eerst voet aan land zette, voor een biertje op het terras. Vervolgens moest hij op zijn landgoed, (Sjerf had een hele zooi hectares voor zijn 4wdtrip uiteraard) een palmboompje voor bij mijn hostel regelen. Sgoed ik ga wel mee, heb verder toch niet gepland staan en Agnes Water is niet gek veel te beleven (+/- 15 winkels, 1 bar, 1 mooi strand).
Na een 40 minuten over zijn landgoed gereden te hebben kwam hij vast te zitten in de modder en die kreeg hij er met geen mogelijkheid meer uit. Dus moesten we 2 km teruglopen naar zijn huis en aangezien het al donker werd hebben we dat boompje maar ff laten zitten. Bij zijn huis aangekomen word ik uitgenodigd voor een diner waar ik, backpacker als ik ben (op sommige momenten), geen nee tegen zeg. Die John was al de hele dag aan het bieren en aan het autorijden maar toen ik zijn gezin ontmoette (1 vrouw, 3 dochters tm15 jaar) begreep ik ineens het probleem. Shit wat een kippenhok.

De volgende dag was het dan eindelijk zover en die trip is echt vet de moeite waard, superstijl en die gast heeft echt superveel humor.
Hij heeft ook een lookout op het hoogste punt en vanuit daar een fantastisch uitzicht . Onderweg heeft hij nog een wilde slang gevonden die iedereen even vastgehouden heeft. (zie foto)

Na deze superdagen door naar Airlie Beach waar de Whitsundays-trip zou beginnen. De crew op de boot zei dat het weer voor de komende 3 dagen voor het eerst in 3 weken weer eens fantastisch zouden zijn. En inderdaad meer fantastisch kon haast niet, volop zon, superwarm en 2 nachten zonder enige moeite op het dek onder de sterren kunnen slapen. Ook een supergrote vis gezien van 10 cm breed en dan ongeveer 1 meter hoog en 1 meter lang, en ook nog 2 wat leek op kleine haaitjes, supervet!!!
En de Whitsundays eilanden is echt ongelooflijk zo wit strand en fantastisch blauw water, je ziet zo vaak foto's maar in werkelijkheid is het nog 25x zo strak.

Inmiddels is het de laatste 2 dagen die ik in Airlie aan vasteland ben weer zwaar kloteweer en heb ik besloten hier niet op te w88. Morgenavond vertrek ik in 1x door naar Cairns om daar nog een trip te doen (Cape Tribulation) en een Skydive (alszijnde Ricky wordt uit een vliegtuig gelazerd vanaf 14000 feet met een kerel op zijn achterste en dan hopen dat die gast zijn parachute werkt. :) )

En daarna vertrek ik voor +/- een week of 3 naar Nieuw-Zeeland, onder het motto je moet toch iets.

Dames en heren veel plezier met carnaval, en maak je over mij geen zorgen want ik red me wel. (Of is dat een understatement?) Tot de volgende keer. Laterrrrrrrr

• 23 Februari 2009 - 04:32

Cora May Enzo:

Hey Rick,

Hartstikke fijn om te lezen dat je je nog steeds prima weet te vermaken. Foto's zijn echt geweldig! Aftellen naar je terugkomst begint hier ook eindelijk duidelijkere vormen aan te nemen;) Have fun nog een paar weken!!!

Liefs uit Ewijk

• 23 Februari 2009 - 10:36

DD:

doe je niet slecht eppo!

veel plezier in kiwistanië!

• 23 Februari 2009 - 13:03

Riet:

Hoi Rick
    Voor mij zo leuk te lezen want alles is herkenbaar. Ook wauw dat je nog naar Nieuw zeeland gaat. geniet maar
    liefs

• 24 Februari 2009 - 13:05

Ellen:

Elau!! (dat is Alaaf, maar dan in duitsland)Ja , zelfs ik ben naar een Umzug geweest (optocht dus, in duitsland ;-)).
    Nu ga ik gauw weer verder, want zelfs deze week moeten sommige mensen werken.
    Groeten, Ellen

• 01 Maart 2009 - 17:11

Sandra:

Ha Rickie!

Hoe ist nou? Nieuw Zeeland, gaaf hoor!!

Don heeft vannacht de Don&Rick-na-het-stappen-salto-in-de-struiken-sprong weer eens te voorschijn getoverd..! Hij was het nog niet verleerd.. 3x raak in de Achtse Barier!!
    En dan 's ochtends vragen hoe het kan dat z'n jas zo vies is?!

Geniet nog van je reis!

Groetjes van ons

• 04 Maart 2009 - 19:20

Steffie:

eye rick, leuk zeg al die verhalen van daar! (eerste keer da ik t zie)
    leuke foto's ook en zo te zien en aan je verhalen te merken heb je t goed naar je zin. Nog veel plezzzier daar en geniet er nog van!

groetjes x steffie

• 04 Maart 2009 - 19:22

Steffie:

goeie duikels/salto's waren t van donnie!
    ik plaats me bericht zie daarna da me nichtje pas ook wat heeft neergezet haha grappig
    doei

• 06 Maart 2009 - 16:13

Pipo:

Mooi verhaal Rickenstein.

Heb je die dochters met rust gelaten?

Groeten aan de lange schnitzel!